Λιθίαση

Κολικός νεφρού

Κολικός νεφρού

Οι ασθενείς με πέτρα στο ουροποιητικό σύστημα μπορεί να εμφανίσουν πόνο, αίμα στα ούρα ή ουρολοίμωξη. Μικρές πέτρες στα νεφρά που δεν φράζουν μπορεί να έχουν ελάχιστα συμπτώματα. Ο κολικός νεφρού προκαλείται από το πέρασμα  της πέτρας στον ουρητήρα  με αποτέλεσμα φράξιμο στη ροή των ούρων, διάταση του πυελοκαλυκικού συστήματος και ουρητηρικό σπασμό.

Πέτρα στα νέφρα

Πέτρα στα νεφρά

Η νεφρολιθίαση είναι μια συνηθισμένη πάθηση που προσβάλει περίπου το 10% του πληθυσμού. Οι πέτρες σχεδόν πάντοτε δημιουργούνται στα νεφρά αλλά μπορεί να πέσουν και να φράξουν τον ουρητήρα. Πρόκειται για μια από τις πιο παλιά καταγεγραμμένες νόσους στον άνθρωπο.

διαδερμική λιθοτριψία

Διαδερμική Νεφρολιθοτριψία

Σε λιγότερο από μια δεκαετία, η τεχνική της διαδερμικής νεφρολιθοτριψίας έγινε παγκοσμίως αποδεκτή και αποτελεί σήμερα μια μέθοδο ρουτίνας για τη θεραπεία των λίθων του ουροποιητικού συστήματος.

Ουροτηροσκόπηση

Ουρητηροσκόπηση

Η εφαρμογή της ουρητηρονεφροσκόπησης άλλαξε δραματικά τη θεραπεία των συμπτωματικών λίθων του ουρητήρα.

Εξωσωματική Λιθοτριψία

Εξωσωματική Λιθοτριψία

Η εξωσωματική λιθοτριψία δρα μέσω ενός αριθμού μηχανικών και δυναμικών δυνάμεων, προκαλώντας τον κατακερματισμό των λίθων.

pigtail πικ τειλ

Pigtail

Ο αυτοσυγκρατούμενος ουρητηρικός καθετήρας (jj stent ή pigtail) είναι ένα πλαστικό σωληνάκι με μήκος 24 με 28 εκατοστά του οποίου οι άκρες αναδιπλώνονται αυτόματα. Ο βασικός λόγος τοποθέτησης ουρητηρικού καθετήρα είναι η διατήρηση της απορροής των ούρων από το νεφρό στην κύστη.

νεφροστομία

Νεφροστομία

Η τοποθέτηση νεφροστομίας μπορεί να είναι μία σωτήρια θεραπευτική πράξη σε περιπτώσεις οξείας νεφρικής ανεπάρκειας ή ουροσήψης λόγω απόφραξης του νεφρού. Η νεφροστομία μπορεί να είναι επίσης το πρώτο βήμα για επεμβάσεις όπως η διαδερμική λιθοτριψία για μεγάλες πέτρες στο νεφρό, η διάνοιξη στενώματος της πυελοουρητηρικής συμβολής και η antegrade τοποθέτηση pigtail.