Νευρο-ουρολογία

Νευροουρολογία

Η νευροουρολογία είναι ένας κλαδος της ουρολογίας με έντονες προκλήσεις και με ανάγκη για συνεργασία με πολλές ιατρικές ειδικότητες. Ο νευροουρολόγος πρέπει να κάνει μια εκτενή ανάλυση και να συνυπολογίσει τη νευρική νόσο, τα όργανα του κατώτερου ουροποιητικού συστήματος, διαταραχές στην αποθήκευση και κένωαη των ούρων, ουρολοιμώξεις, τη νεφρική λειτουργία καθώς και τη δυλσλειτουργία του εντέρου και τη σεξουαλική δυσλειτουργία. Ο νευροουρολόγος θα επιλέξει τη θεραπεία με βάση του κινητικούς και νοητικούς περιορισμούς του ασθενή, τη διαθεσιμότητα για φροντίδα και στήριξη του ασθενή καθώς και τυχών άλλες θεραπείες που μπορεί να χρειαστεί ο νευρολογικός ασθενής.

νευρογενης κύστη

Νευρογενής Κύστη

Η «νευρογενής κύστη» είναι η κλινική έκφραση των διαταραχών της ούρησης που αιτιοπαθογενετικά σχετίζονται με κάποιο νευρολογικό νόσημα όπως εγκεφαλικό επεισόδιο, νόσο Parkinson, πολλαπλή σκλήρυνση ή κάκωση του νωτιαίου μυελού.

Νευρογενής στυτική δυσλειτουργία

Νευρογενής στυτική δυσλειτουργία

Η νευρογενής στυτική δυσλειτουργία περιλαμβάνει τις παθήσεις που προκαλούν στυτική δυσλειτουργία λόγω βλάβης των νευρικών οδών. Η νευρική βλάβη μπορεί να είναι κεντρική, περιφερική ή και τα δυο. Το 10 με 19% των περιπτώσεων στυτικής δυσλειτουργίας μπορεί να οφείλεται σε νευρική αιτιολογία. Παθήσεις όπως η πολλαπλή σκλήρυνση και ο σακχαρώδης διαβήτης, ιατρογενείς κακώσεις και τραύματα της σπονδυλικής στήλης, επηρεάζουν διάφορες νευρικές διαδικασίες που σχετίζονται με τη στύση. Κάθε περίπτωση έχει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και αντιμετωπίζεται ανάλογα.

Δισχιδής ράχη ακράτεια

Δισχιδής ράχη

Οι ανωμαλίες σχηματισμού του νευρικού σωλήνα είναι πιο συχνές αιτίες νευρογενούς δυσλειτουργίας της ουροδόχου κύστης στα παιδιά. Σχεδόν όλοι οι ασθενείς με μυελομηνιγγοκήλη θα έχουν κάποιου είδους δυσλειτουργία στην ούρηση και το 30%-40% από αυτά τα παιδιά θα αναπτύξει κάποιου βαθμού νεφρική νόσο ως μακροχρόνια επιπλοκή αν δεν γίνει νωρίς θεραπεία.

Συχνοουρία τη νύχτα

Νευρολογική νυκτερινή συχνοουρία

Οι νευρολογικές παθήσεις είναι η πρωταρχική αιτία αναπηρίας και η δεύτερη αιτία θανάτου. Οι νευρολογικοί ασθενείς έχουν συχνά συμπτώματα από το κατώτερο ουροποιητικό τα οποία επηρεάζουν πολύ αρνητικά την ποιότητα ζωής. Νυκτουρία ονομάζεται η διακοπή του ύπνου για ούρηση και είναι συχνό και το πιο ενοχλητικό από τα συμπτώματα ούρησης

Νευρογενής σεξουαλική δυσλειτουργία σε γυναίκες

Νευρογενής σεξουαλική δυσλειτουργία στις γυναίκες

Οι γυναίκες που πάσχουν από νευρολογικές νόσους έχουν συχνά προβλήματα στη σεξουαλική λειτουργία, τα οποία είναι δύσκολα στη διάγνωση και στην αντιμετώπιση και η διαχείριση τους πρέπει να γίνει από ομάδα πολλών ειδικοτήτων.

Χρόνιος πυελικός πόνος

Πυελικός πόνος

Χρόνιος πυελικός πόνος ή χρόνιο πυελικό άλγος είναι ο γενικός τίτλος που δίνουμε σε ένα ευρύ φάσμα διαγνώσεων σχετικών με πόνο στην πυελική περιοχή ο οποίος παραμένει για περισσότερο από έξι μήνες.